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Bagnaud

problème pour démarrer ma 512 TR

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Bagnaud

Bonjour à tous

Juste une petite question, à deux reprises en 15 jours  il m’est arrivé la même mésaventure, j’ai garé ma 512TR en très légère pente  et impossible de la redémarrer.

J’ai du à chaque fois pour la redémarrer la mettre sur le plat,  couper la batterie (coupe batterie), enlever et remettre les fusibles et enfin remettre la batterie.

Je pense qu’il doit y avoir une sécurité…mais rien sur le livret d’entretien.

Avez-vous une éventuelle réponse ?

Merci

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rom330ci

Ca peut pas être un problème d'alarme? Genre un système anti-soulèvement? ??? ???

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33manu

Salut "voisin"  8)

Je ne vois pas trop pour la sécurité ?

Tu dois avoir une motronic 2.7 : ton moteur était chaud ou froid lors du pb ?

Le plus simple serait de lire les codes de panne de l'ECU BOSCH, je te les donne :

Méthode pour les lire : http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm

@+

12 Initiation of diagnosis. n/a

13 Oxygen sensor No change in voltage/open circuit.

14 Coolant Temperature Sensor (CTS) Low voltage

15 Coolant Temperature Sensor (CTS) High voltage

16 Knock sensor 1 No change in voltage

17 Knock sensor 2 No change in voltage

18 Knock control unit No signal, Engine Control Unit (ECU) fault

19 RPM signal (crankshaft sensor) Incorrect signal

21 Throttle position sensor High voltage

22 Throttle position sensor Low voltage

23 Knock sensor module n/a

24 Vehicle speed sensor (VSS) No signal

25 Injector valve 1 High voltage

26 Injector valve 2 High voltage

27 Injector valve 3 High voltage

28 Injector valve 4 High voltage

28 Fuel pump relay Low voltage

29 Injector valve 5 High voltage

31 Engine RPM signal (crankshaft sensor) No signal

32 Injector valve 6 High voltage

32 Fuel pump relay High voltage

33 Inlet manifold pressure sensor Voltage too high

34 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve Voltage too high

34 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor Low voltage

35 Idle Speed Control Valve (ISCV) Poor or no idle speed control

36 Incorrect RON/Octane setting Damaged RON plug or bad connection.

37 Engine self-diagnosis (fault code light) Low voltage

38 Oxygen sensor Voltage low (1990 model year on)

39 Oxygen sensor Voltage high (1990 model year on)

41 Vehicle speed sensor (VSS) Low voltage

41 1 gear ident switch (C20LET systems) Low voltage

41 EST Line coil cylinder 2&3 (M2.8/XEV systems) High voltage

42 Vehicle speed sensor (VSS) High voltage

42 1 gear ident switch (C20LET systems) High voltage

42 EST Line coil cylinder 2&3 (M2.8 / XEV systems) High voltage

43 Linear EGR system (XEV systems) Faulty

44 Oxygen sensor Air/fuel mixture too lean (weak)

45 Oxygen sensor Air/fuel mixture too rich

46 Air pump relay High voltage

47 Air pump relay Low voltage

47 Linear EGR Position (XEV systems) Faulty

48 Battery voltage Low voltage

49 Battery voltage High voltage

51 ECU Programmable memory PROM error, hardware failure

52 Engine check light; final stage (fault code light) High voltage

53 Fuel pump relay Low voltage

54 Fuel pump relay High voltage

55 Engine Control Unit (ECU) fault Renew Engine Control Unit (ECU)

56 Idle Speed Control Valve (ISCV) Short to earth

57 Idle Speed Control Valve (ISCV) Interruption

59 Inlet manifold valve 1 Low voltage

61 Fuel Tank Vent Valve (FTVV) Low voltage

62 Fuel Tank Vent Valve (FTVV) High voltage

63 Inlet manifold valve 1 High voltage

63 EST Line coil cylinder 2&3 (M2.8 / XEV systems) Low voltage

64 EST Line coil cylinder 1&4 (M2.8 / XEV systems) Low voltage

65 Carbon Monoxide (CO) potentiometer Low voltage

66 Carbon Monoxide (CO) potentiometer High voltage

67 Throttle valve switch - idle position switch Low voltage - switch not opening

68 Throttle Switch (TS) - idle contact Idle switch not opening

69 Air Temperature Sensor (ATS) Low voltage

71 Air Temperature Sensor (ATS) High voltage

72 Throttle Switch (TS) - full load contact High voltage - Full load switch not running

73 Air Flow Sensor (AFS) Low voltage

74 Air Flow Sensor (AFS) High voltage

75 Transmission switch - torque control Low voltage

76 Automatic Transmission (AT) torque control Engaged long, ignition retard long

79 Traction control unit Incorrect ignition/injector cut-off

81 Injector valve 1 Low voltage

82 Injector valve 2 Low voltage

83 Injector valve 3 Low voltage

84 Injector valve 4 Low voltage

85 Injector valve 5 Low voltage

86 Injector valve 6 Low voltage

87 Air Conditioning (AC) cut off relay Low voltage

88 Air Conditioning (AC) cut off relay High voltage

89 Oxygen sensor heater Low voltage

91 Oxygen sensor heater High voltage

92 Camshaft sensor failure (XEV systems) Faulty

93 Hall Effect Switch (HES) Low voltage

94 Hall Effect Switch (HES) High voltage

95 Hot start valve Low voltage

96 Hot start valve High voltage

97 Traction control unit - ignition/injection cut off Incorrect signal - high voltage

98 Oxygen sensor Open circuit, wiring break

99 Code unknown n/a

113 Turbo boost control Boost presure high, out of range

114 Idle boost valve Above upper limit

115 Full boost pressure Below lower limit

116 Boost pressure Above upper limit

117 Wastegate valve Low voltage

118 Wastegate valve High voltage

121 Oxygen sensor 2 Lean exhaust, weak mixture

122 Oxygen sensor 2 Rich mixture/exhaust

123 Inlet manifold valve 1 Blocked

124 Inlet manifold valve 2 Blocked

132 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve Incorrect signal

133 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve 2 High voltage

134 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve 2 Low voltage

135 'Check engine' lamp (fault code lamp) Low voltage

136 Engine Control Unit (ECU) n/a

137 Engine Control Unit (ECU) box High temperature

141 Secondary air pump Not enough air

142 Secondary air pump Air without pump

143 Immobiliser function in ECU No or incorrect signal

144 No immobiliser signal recived Faulty unit or break in wiring

145 Incorrect immobiliser signal received Faulty unit or break in wiring

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bernard

Ca peut pas être un problème d'alarme? Genre un système anti-soulèvement? ??? ???

Il doit exister sur les 512 un "Electric Fuel Pump Inertia Switch " qui se déclenche en cas de chocs , ou de retournement , et coupe l'alimentation d'essence , il est peut être défectueux ?

 

Pour le registre des  Maranello  , je suis à la recherche de toutes informations , n° Vin , # ass et n° moteur  ainsi que la configuration !.

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rom330ci

Salut "voisin"  8)

Je ne vois pas trop pour la sécurité ?

Tu dois avoir une motronic 2.7 : ton moteur était chaud ou froid lors du pb ?

Le plus simple serait de lire les codes de panne de l'ECU BOSCH, je te les donne :

Ca fait un peu de lecture ::)

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rom330ci

Il doit exister sur les 512 un "Electric Fuel Pump Inertia Switch " qui se déclenche en cas de chocs , ou de retournement , et coupe l'alimentation d'essence , il est peut être défectueux ?

Ca peut être une piste en effet ;)

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33manu

Il doit exister sur les 512 un "Electric Fuel Pump Inertia Switch " qui se déclenche en cas de chocs , ou de retournement , et coupe l'alimentation d'essence , il est peut être défectueux ?

Ça c'est sur les L-Jetronic, sur mon GTV6 (Alfetta) j'avais dû le virer  ;)

@+

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bernard

Ça c'est sur les L-Jetronic, sur mon GTV6 (Alfetta) j'avais dû le virer  ;)

@+

A mon avis existe également sur les Ferrari !

post-94-13610118503133_thumb.jpeg


 

Pour le registre des  Maranello  , je suis à la recherche de toutes informations , n° Vin , # ass et n° moteur  ainsi que la configuration !.

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33manu

A mon avis existe également sur les Ferrari !

Oui sur K-tronic ou L-Jetronic mais je ne pense pas sur Motronic  ^-^

Ton doc est pour les K-tronic (328 par ex.)

@+

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bernard

j'ai profité de mon entretien de ma 550 , pour poser la question au technicien , effectivement pas de  "Electric Fuel Pump Inertia Switch " , ils apparaissent plus tard sur les Ferrari !

Il opte plutôt vers un problème d'alarme !


 

Pour le registre des  Maranello  , je suis à la recherche de toutes informations , n° Vin , # ass et n° moteur  ainsi que la configuration !.

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rom330ci

j'ai profité de mon entretien de ma 550 , pour poser la question au technicien , effectivement pas de  "Electric Fuel Pump Inertia Switch " , ils apparaissent plus tard sur les Ferrari !

Il opte plutôt vers un problème d'alarme !

8) 8)

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Bagnaud

merci à tous pour vos réponses

Je l’ai emmenai au garage, le verdict a été le suivant : démontage et nettoyage du démarreur et surtout problème de batterie.

j'ai testé en me garant en pente plus de problème.

Il en en profité pour faire un petit contrôle général avant le départ de la semaine prochaine…

A suivre

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33manu

J'ai un testeur qui mesure la résistance interne des batteries, très utile pour éviter de la changer pour rien, quitte à lui faire subit un cycle de dé-sulfatation !

@+

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